3 listopada 2012

Tagliatelle z wędzonym łososiem w sosie śmietanowym

 Składniki :
  • 200g. makaronu Tagliatelle
  • 250ml. słodkiej śmietany 30%
  • 250g. mascarpone
  • 200g. wędzonego łososia
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 ząbki czosnku
  • świeżo zmielony pieprz
  • sól
  • rukola (opcjonalnie)

 Makaron gotujemy al dente wg. zaleceń producenta w lekko osolonej wodzie.
 W garnku (lub na dużej patelni) rozpuszczamy masło i dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek.
 Następnie wlewamy śmietanę oraz mascarpone i mieszamy do czasu aż uzyskamy gładki sos.
 Wrzucamy łososia podzielonego na drobne kawałki oraz dodajemy sok z cytryny.
 Doprawiamy świeżo zmielonym pieprzem oraz szczyptą soli. Dokładnie mieszamy.
 Ugotowany makaron polewamy sosem i dekorujemy rukolą.


Smacznego! :)  

13 komentarzy:

  1. Wspaniałe danie :) Patrzę i się zachwycam, bo na tym talerzu wylądował jeden z moich trzech ulubionych makaronów. Tyle, że jeszcze go nie widziałam tak apetycznie przygotowanego, słowo daję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne danie!
    Pysznie przygotowane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wędzony łosoś kusi mnie smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam makaron z łososiem a w szczególności z sosem śmietanowym, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetyczny pomysł na makaron.. mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam to danie i często robię w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tez robie takiego lososia, pychotka

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałam podziękować za ten cudowny przepis. Dokładnie takie danie jadłam w Mediolanie i się zakochałam, a teraz udało mi się to odtworzyć :) uczta dla podniebienia.
    Wanilia.

    OdpowiedzUsuń
  9. dobrze też smakuje taki sosik z koprem!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jest złe , ale jednak czegos mi brakowało i zmodyfikowałam ten przepis. Zamiast mascarpone robie beszamel ale nie z mlekiem a ze śmietanką, zwiększyłam ilość czosnku do 4 ząbków, cytryna pozostaje bez zmiam, na konec dodaje 100 gram startege parmezanu, równie dobrze smakuje z pikantna gorgonzolą. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak najbardziej łosoś jako ryba idealnie się nadaje właśnie do takich potraw. Ja także bardzo chwalę sobie przepis https://mowisalmon.pl/przepisy/salatka-makaronowa-z-wedzonym-lososiem-papryka-marchewka-i-oliwkami/ i muszę przyznać, że jest to doskonałe wykorzystanie łososia.

    OdpowiedzUsuń